آموزشگاه وردپرس صبا

آموزش وردپرس وطراحی سایت

آموزش وردپرس وطراحی سایت

آموزشگاه وردپرس صبا

کاملترین مجموعه آموزشی وردپرس در آموزشگاه وردپرس صبا
اموزش نصب قالب افزونه پلاگین واسکریپت های زوز بهمراه دانلود برنامه
فروش انواع لپتاپ تبلت وجدیدترین سیستم های کامپیوتری در سیرجان

آیا واتس اپ و پیام های آن امن هستند ؟

جمعه, ۲۲ اسفند ۱۳۹۳، ۰۳:۴۹ ب.ظ


آیا واتس اپ و پیام های آن امن هستند ؟

واتس اپ



ارتباط واتس اپ شما با سرور های واتس اپ کاملا رمزگذاری شده ( Encrypted ) و امن است.

شرکت واتس اپ هیچ کدام از پیام های شما را در سرورهایش ذخیره نمی کند . زمانی که پیام شما به مخاطبتان رسید ، بلافاصله از سیستم های شرکت واتس اپ حذف می شود.



نسخه های بکاپ ( پشتیبان ) که توسط واتس اپ ذخیره و بازیابی می شوند ، تنها در گوشی شما ذخیره می شوند.

نام پروفایل واتس اپ شما ، عکس فعلی پروفایل واتس اپ شما و گروه هایی که در آنها عضو هستید در واتس اپ ذخیره می شوند  . هم چنین اطلاعات مربوط به تاریخ انقضا و تمدید حساب واتس اپ حفظ می مانند.

نکته دیگر این است که هیچ شخص یا شرکتی در ایران و یا در هر جای دیگری از جهان نمی تواند به پیام های شما ، تصاویر و … که از طریق واتس اپ مبادله می کنید دسترسی داشته باشد.

بنابراین هیج شخصی نمی تواند پیام های شما ( از هر نوع ) را ببیند.

واتس اپ دارای امنیت بسیار بالایی است و پیام های شما قابل هک شدن و دیده شدن توسط افراد دیگر نیست.

امکان شنود و نفوذ به واتس اپ برای افراد عادی وجود ندارد.فقط حکومت ها و دولت ها اگر بخواهند با در اختیار داشتن امکانات ویژه این قابلیت را خواهند داشت که پیام های کسانی را که مخالف قانون و مقررات عمل می کنند شناسایی کنند. 

هم چنین باید توجه داشته باشید که در واتس اپ فایل های شما در گوشی شما ذخیره می شوند و اگر شخصی یا برنامه ی مخربی به گوشی شما دسترسی مخفی داشته باشد ، ممکن است فایل های شما در خطر باشند.

اگر گوشی شما دزدیده شود ، این شانس را دارید که از خواندن محتوای پیام هایتان در خود برنامه واتس اپ جلوگیری کنید. لطفا این مقاله را بخوانید. اما این امکان وجود دارد که اطلاعات شما توسط سارق در خارج از واتس اپ ( توسط برنامه مدیریت فایل و … ) خوانده شود.

به همین دلیل ، همواره این نکته را بدانید که ارسال تصاویر شخصی در برنامه های پیامرسان به هیچ وجه توصیه نمی شود و امنیت در هیچ برنامه ای 100 درصد تضمین شده نخواهد بود. و به طور کلی نگه داشتن فایل های شخصی در گوشی های همراه توصیه نمی شود. و در صورتی که از اینگونه فایل ها دارید ، همواره روی گوشی خود PIN CODE را فعال نموده و هم چنین در صورتی که حافظه اضافی نیز به گوشی متصل کرده اید در تنظیمات گوشی ، گزینه Encrypted Memory را فعال نمائید.

هم چنین سیستم واتس اپ به گونه ای است که اجازه ارسال پیام های انبوه و مزاحم را نمی دهد . اگر شما از کسی پیامی دریافت می کنید ، او حتما از دوستان شماست.

همیشه مراقب شایعات و پیام های جعلی باشید و با خواندن این مطلب دوستانتان را نیز آگاه کنید. 

در صورتی که یکی از دوستان شما ، برای شما مزاحمتی ایجاد کرد به راحتی می توانید او را بلاک ( مسدود ) کنید.  

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی