آموزشگاه وردپرس صبا

آموزش وردپرس وطراحی سایت

آموزش وردپرس وطراحی سایت

آموزشگاه وردپرس صبا

کاملترین مجموعه آموزشی وردپرس در آموزشگاه وردپرس صبا
اموزش نصب قالب افزونه پلاگین واسکریپت های زوز بهمراه دانلود برنامه
فروش انواع لپتاپ تبلت وجدیدترین سیستم های کامپیوتری در سیرجان

شروع کار با بهینه سازی محلیseo

دوشنبه, ۴ خرداد ۱۳۹۴، ۰۱:۱۱ ق.ظ

شروع کار با بهینه سازی محلیseo

راساس آماری که وبسایت Moz منتشر کرده٬ گوگل الگوریتم‌های خود را سالانه ۵۰۰ الی ۶۰۰ بار به‌روزرسانی می‌کند. البته جای نگرانی وجود ندارد بیشتر این آپدیت‌های به اندازه‌ای کوچک هستند که شاید هیچ‌وقت متوجه آنها نشویم٬ در ضمن اکثر این به‌روزرسانی‌های اصلا به زبان فارسی نمی‌رسند. اما هر از گاهی این تغییرات به اندازه‌ای بزرگ هستند که کل اینترنت را به لرزه می‌اندازند٬ آپدیت‌های پاندا و پنگوئن و آپدیت مرغ‌مگس‌خوار گوگل از این دسته از آپدیت‌ها بودند. در چندسال گذشته، همراه با تغییرات فراوانی که گوگل در ساختار SERPs ایجاد کرد٬ جستجوی محلی اهمیت ویژه‌ای پیدا کرد. در این پست با من همراه باشید تا با قدم‌های ابتدایی در بهینه سازی محلی آشنا شوید.

بهینه سازی محلی

 

اگر کسب و کاری داشته باشید که در منطقه‌ی خاصی فروش بیشتری دارد٬ حتما با عنوان Local SEO یا بهینه‌سازی محلی آشنا هستید. به شرکت‌های مختلف برای بازاریابی اینترنتی رجوع کرده‌اید و آنها به شما گفته‌اند که با کمک بهینه سازی محلی می‌توانید فروش و حضور خود را در نتایج جستجو افزایش دهید. اما پس از شنیدن کلمه‌ی “بهینه سازی محلی” ممکن است فکر کنید٬ چرا به بهینه سازی محلی نیاز دارم؟ چه کمکی به کسب و کار من می‌کند؟ اصلا بهینه سازی محلی یعنی چه؟

۱- چه کسب و کارهایی نیاز به بهینه سازی محلی دارند؟

هر کسب و کاری که مشتریانش را افرادی ساکن شهر/مکان خاصی تشکیل می‌دهد٬ می‌تواند از بهینه سازی محلی سود ببرد. این کسب و کار می‌تواند رستوران باشد٬ فروشگاه زنجیره‌ای باشد یا هر نوع کسب و کاری که در شهر یا مکان خاصی فعالیت می‌کند باشد. اگر کسب و کار شما مکان فیزیکی دارد و خدمات آنلاین هم ارائه می‌کند با استفاده از بهینه سازی محلی می‌توانید رشد چشم‌گیری در جذب مشتریان داشته باشید.

۲- تفاوت بهینه سازی محلی با بهینه سازی کلی(General SEO) در چیست؟

تمامی تکنیک‌ها و روش‌هایی که در بهینه سازی کلی مورد استفاده واقع می‌شوند (لینک‌سازی٬ تولید محتوا و …) در بهینه سازی محلی هم موثر و مورد استفاده هستند اما بهینه سازی محلی چند تکنیک اضافه هم نیاز دارد.

یکی از این تکنیک‌ها این است که کسب و کار شما باید در گوگل و دیگر سیستم‌ها ثبت شده و حضور داشته باشد. حضور در این لیست‌ها باعث می‌شود منطقه‌ی جغرافیای خود را مشخص کنید و زمانی که کاربری منطقه‌ی خاصی را در جستجوی خود مشخص کرد براساس حضور شما در آن لیست‌ها کسب و کار شما به آنها نشان داده شود.

از دیگر تکنیک‌های متفاوت Citation است. کاربرد Citation در وجود اطلاعات NAP کسب و کارتان (Name, Adress, Phone) در سایت‌ها و لیست‌‌ها است. این اطلاعات می‌تواند در سایت کسب و کارتان باشد یا سیستم‌هایی مانند گوگل پلاس که این امکانات را برای کسب و کارهای محلی ارائه می‌کند؛ گوگل سیستم بسیار پیچیده‌ و هوشمندی دارد اما بهتر است اگر زمانی خواستید از NAP استفاده کنید به جای خلاصه‌کردن آدرس‌ها و اطلاعات٬ آنها را دقیق و کامل وارد کنید.

مورد سوم که حتما با آن برخورد داشته اید٬ نظرات (Reviews) است. نظرات متفاوت (از نوع غیر اسپم) می‌تواند تاثیر بسیار خوبی در رتبه سایت داشته باشید.

۳- چه کارهایی سیگنال‌های قوی برای بهتر کردن بهینه سازی محلی ارسال میکنند؟

سه مورد از موثرترین کارهایی که سیگنال بسیار خوبی در بهینه سازی محلی ارسال می‌کنند٬ تعداد Citationها٬ تعداد نظرات و تعداد نظرات مثبتاست. تجربه ثابت کرده اگر زمانی نظرات مثبت در مورد یک کسب و کار زیاد باشد قطعا Citationهای آن هم افزایش خواهد داشت. پس قانع‌کردن مشتریان به این که نظرات مثبت بنویسند قطعا در بهینه‌سازی محلی موثر واقع خواهد شد.

البته موارد دیگری مانند میزان نزدیکی محل کار شما به مرکز شهر هم هست که تاثیر خوبی در بهبود رتبه خواهند داشت.

۴- از کجا شروع کنم؟

حالا که با بهینه سازی محلی آشنا شده‌اید شاید بخواهید بدانید که باید از کجا شروع کرد.

  • NAP مخصوص کسب و کار را درست کنید: حال که می‌خواهید افراد خاصی شما را برای آدرس یا محل مشخصی پیدا کنند باید اطلاعات را درست و کامل در اختیار همه قرار دهید. این اطلاعات باید در کدهای HTML سایت به صورت خوانا وجود داشته باشند.
  • محتوای محلی منتشر کنید: در شهر محل کسب و کارتان برنامه‌ای در حال برگزاری است؟ آیا محصول/خدمات شما برای قشر خاصی خدمات ویژه‌ای ارائه می‌کند؟ اگر می‌خواهید مشتریان محلی داشته باشید باید به زبان آنها و در مورد دغدغه‌های آنها بنویسید.
  • صفحه‌ گوگل پلاس درست کنید: ابزارهای زیادی هستند که به شما در حضور در لیست‌های محلی کمک می‌کنند اما گوگل پلاس یکی از بهترین‌ آنهاست. چه جایی بهتر از گوگل تا بتوانید خود را در کنار باقی رقبای محلی قرار دهید؟
  • لینک‌های محلی به دست بیاورید: سایت‌هایی که مانند شما در حال کار بر روی بهینه سازی محلی در منطقه‌ی مشخصی هستند بهترین سایت‌ها هستند که می‌توانید از آنها لینک بدست بیاورید. اگر از رقبا یا همکاران تجاریتان که در منطقه‌ی شما حضور دارند یک لینک به‌دست بیاورید قطعا تاثیر بسزایی در بهبود رتبه سایتتان خواهد داشت.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی